Дневни
боравак ШОСО „Радивој Поповић“, налази се у Сремској Митровици , улица
Његошева бб и остварује јединствене циљеве и задатке
васпитно-образовног рада са вишеструко ометеном децом и омладином.
Унутрашња организација дневног боравка заснива се на општим
друштвено-педагошким начелима, задацима и специфичностима, а
васпитно-образовне активности планирају се усаглашене са очуваним
психо-физичким способностима ученика. Поред
ових формалних васпитно-образовних садржаја, у оквиру свакодневног
рада, неформално образовање све више излази из сенке и заузима своје
место. Неформално образовање служи да допуни формално и даје нам
могућности да приступимо свим оним садржајима који су у формалном
образовању неприступачни. Могућност усавршавања кроз цео живот
(целоживотно учење) постала је неопходна, а неформално образовање нам
то омогућава. Неформално
образовање у оквиру целодневне наставе поделили смо у 2 каатегорије:
образовни програм (стицање знања и вештина) и васпитни програм (учење
ставова, позитивних животних вредности, социјализација). У оквиру Дневног боравка формирани су Центри за радно оспособљавање и радно ангажовање (радионице): -радионица за ткање, шивење и вез (употребни, украсни, етно предмети) -пластичарска радионица (израда ПВЦ кеса, сортирање, паковање) -радионица за производњу сапуна -радионица за производњу свећа -пољопривредна радионица (производња и прерада воћа, поврћа и зачинског биља) -радни центар за гајење гљива Поред
ових Радних центара, свакодневно се ради на тренингу животних вештина,
осамостаљивању и оспособљавању за самосталан живот и социјализацији. То
подразумева осамостаљивање у свим кућним пословима у циљу што успешније
бриге о себи и одржавања хигијене, како личне, тако и хигијене простора
у којем ученици бораве.Развијањем навика о личној хигијени развијају се
и навике за контролу здравља. Увођењем
у основне животне токове развија се самосталност у вођењу домаћинства
као и коришћење кућних апарата и уређаја и спремање хране. Уз
све неопходне вештине и знања, кроз ове неформалне облике образовања
стичу се и позитивне људске особине: дисциплина,бодговорност,
колегијалност, стрпљивост, ученици развијају позитивно мишљење о себи,
даје се могућност самосталног планирања и одлучивања, самозаступање. Дневни боравак служи
и као Рехабилитациони центар. Захваљујући стручњацима различитих
профила запосленим у Дневном боравку, рад са вишеструко ометеном децом
и омладином одвија се и кроз различите облике ваннаставних активности: -стимулација сензорних функција (аудитивна,визуелна, тактилно-кинестетска) -стимулација моторних функција -реедукација психомоторике -развој вербалне и невербалне комуникације -адаптивне вештине (социјалне и практичне) -превенција и модификација проблема у понашању -генеричке радне вештине У
оквиру Дневног боравка налази се и пластеник, који служи, поред
практичне наставе Средње школе, поред радног оспособљавања и
ангажовања, и као Сензорна башта у сврху сензорне стимуације и
интеграције. У
боравку се реализује индивидуални програм подршке (сви ученици су на
ИОП-у). То је унапређен систем подршке усмерен ка конкретном кориснику
(ученику, родитељима) и оптимално усклађен његовивим потребама. Кроз
дугогодишњу сарадњу са Средњом медицинском школом (ученици
физиотерапеутског смера обављају праксу и друже се са ученицима из
Дневног боравка) и кроз традиционалну Ликовну колонију, у дневном
боравку се спроводи и инклузивни програм. Неки
од резултата наведених активност у Радним центрима и на активностима
тренинга животних вештина, презентују се на организованим изложбама,
сајмовима, прославама. Све
ове активности које се свакодневн спроводе у Дневном боравку
омогућавају развој личности до највећег могућег степена интеграције (у
складу са индивидуалним способностима) кроз друштвено-културно и радно
ангажовање. |